Ha a cégedből tényleg a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni, akkor képletesen szólva nemcsak az „üzletben, hanem az üzleten” is dolgoznod kell időről időre. Ebben pedig nagy segítséget jelentenek a külső tanácsadók és stratégiai partnerek, mint például a könyvelő.
Mivel nyakunkon az év vége, ebben összeszedtük azokat a kérdéseket, amiket Kft. tulajdonosként ezidőtájt erősen javasolt lesz feltenned a könyvelődnek. Mégpedig abból a célból, hogy kiaknázhasd a céges működés optimalizálásában rejlő potenciál.
Legyünk őszinték, év közben nem sok alkalom kínálkozik egy-egy stratégiai megbeszélésre közted és a könyvelőd között. Minden bizonnyal az üzletmenetre koncentrálsz és ezerrel hajtod a profitot, ami teljesen rendjén is van.
November-december tájékán viszont erősen javasolt lesz egyeztetned vele egy időpontot, amikor ő (online vagy offline) csakis a vállalkozásod aktuális helyzetére és jövőbeli lehetőségeire koncentrál néhány óra erejéig. Nézzük meg, hogy milyen napirendi pontokkal készülj erre a megbeszélésre.
A pénztáregyenleg év végi záróegyenlege kulcsfontosságú kérdés minden Kft. tulajdonosnak. Merthogy az optimálistól eltérő negatív vagy túlzottan magas pozitív pénztáregyenleg is okozhat későbbi kellemetlenségeket.
A negatív pénztáregyenlegre a könyvelés tagi kölcsönt alkalmazhat, ami gyakorta számít egy-egy adóellenőrzés elrendelését kiváltó okának. Hasonlóan ahhoz, amikor az indokolatlanul magas pénztárállomány szúr szemet a NAV munkatársainak, adóellenőrzést generálva ezáltal.
Mindezt proaktív módon el lehet kerülni akkor, ha időben egyeztetsz a könyveléssel. A pénztáregyenlegre vonatkozó javaslat, illetve kérdéskör tehát mindenképp szerepeljen majd azon kérdéseid között, amikkel év végéhez közeledve vegzálod majd a könyvelőd.
Ezt is erősen javasolt lesz átbeszélnetek, ugyanis a Kft-k életében az egyik legfontosabb, ugyanakkor talán legkomplexebb kérdéskörök egyikének számít az esztendő utolsó periódusában.
Az elhatárolások alatt az idén kifizetett, ugyanakkor részben vagy egészben csak a következő évben teljesített, továbbá a részben vagy egészben idén már teljesített, viszont kifizetés szempontjából a jövő évre csúszó ügyleteket értjük.
Miért fontos tisztázni a velük kapcsolatos eljárást? Mert ezek a tételek döntően fogják majd befolyásolni a társasági adóalapot. Úgyhogy amikor a könyvelőddel leültök majd egymás társaságában egy szakmai konzultáció erejéig, ezeket a tételeket indokolt lesz tüzetesen is átbeszélni.
Ennek a kérdésnek a megvitatása nem szól másról, mint a rendelkezésre álló lehetőségek kiaknázásáról. Számodra könnyen lehet, hogy egy örökkévalóságig tartana felkutatni minden kínálkozó opciót, a könyvelő viszont bizonyára jártasnak számít a területen.
Kft-t vezetve pedig rengeteg olyan évközben vagy év végén felmerülő költségnem akad, amelyek által kedvezményekkel, illetve jóváírásokkal élhetsz. Nem beszélve arról, hogy akár a társasági adó alap is csökkenthető optimális esetben.
Szóval, a könyvelővel folytatott év végi egyeztetés napirendi pontjai között ez a témakör is mindenképp szerepeljen.
Felelős cégvezetőként nem árt tisztában lenned a prognosztizálható változásokkal és szabálymódosításokkal. Egy felkészült könyvelő pedig egyenesen a kötelességének érzi, hogy rajta tartsa az ujját az előrelátható adózással és működéssel kapcsolatos fejleményeken.
Úgyhogy az esztendő lezárását megelőző periódus éppen aktuális ahhoz, hogy ezekről a tételekről is beszéljetek. Amikor tehát időpontot egyeztettek, akkor célszerű lesz előre jelezned, hogy ezt a témát is fel szeretnéd venni a napirendi pontok közé.
Így a könyvelődet, no meg a szakmai csapatát sem éri majd váratlan meglepetésként, ha a közösen folytatott megbeszélésen ezzel az igénnyel állsz elő.
Végezetül erre is erősen javasolt lesz kitérni. Legyünk őszinték, a könyvelői szolgáltatás bizonyos értelemben egy bizalmi, partneri viszonyt jelent köztetek. Ennek értelmében mindkét fél érdeke tisztázni, miként tud az együttműködés a lehető leghatékonyabban működni.
Szóval, nyugodtan érdeklőd arról, hogy
Erősen javasoljuk, hogy a cikk végére érve rögvest vedd is fel a kapcsolatot a könyvelőddel és kérj tőle időpontot. Ha sikerül vele átbeszélned a felsorolt témaköröket, akkor felkészültebben kanyarodhatsz a cégeddel az új esztendőre.
Hogyha viszont egy ideje már a könyvelő váltás gondolatával kacérkodsz, akkor ide és ide kattintva adunk néhány hasznos tippet, az alábbi elérhetőségeken pedig a közös munka lehetőségéről is tudunk egyeztetni.
„Class aptent taciti sociosqu ad litora per conubia nostra, per inceptos himenaeos .Aenean non turpis vitae ligula tristique sagitt isras varius erat pulvinar eros pretium”
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus quis arcu est. Quisque posuere est arcu, id hendrerit orci pulvinar id. Cras egestas metus sit amet felis accumsan, vitae placerat libero sodales. Morbi efficitur maximus massa et aliquam. Quisque vel viverra augue.
Nullam scelerisque erat nisl, eu aliquet quam porttitor et. Aliquam molestie sem augue, non egestas nunc sagittis in. Suspendisse vehicula turpis eget leo sollicitudin, dapibus commodo massa facilisis.
Ut ac tortor eget nibh condimentum congue. In facilisis porttitor iaculis. Etiam vestibulum, nisl nec molestie egestas, velit lorem venenatis tellus, pellentesque blandit nulla sapien accumsan velit. Vivamus purus nunc, dictum nec elit viverra, semper iaculis risus.
Figyelem! A bejegyzés a megírása pillanatában érvényes törvények és adószabályok alapján a legnagyobb gondossággal készült. Kérünk vedd figyelembe, hogy az adott szabályok változhatnak. Kérdezz meg minket vagy könyvelődet a bejegyzés aktualitásával kapcsolatosan!
Örömmel értesítünk, hogy elköltöztünk Veszprém belvárosába, az Ady Endre u. 5-ben a 3.emeletre!
Várunk Benneteket szeretettel Veszprémben!