A könyvelő a cégek, vállalkozások bizalmi munkatársa. Ha jól végzi a munkáját, óriási adminisztrációs terhet és magas stresszfaktort vesz le a vállalkozók, cégvezetők válláról. Viszont a rosszul végzett könyvelés sajnos akár a cég vesztét is okozhatja. Éppen ezért nagyon fontos, hogy alaposan körbejárjuk a témát, tájékozódjunk körültekintően, mielőtt letesszük a voksunkat valamely szakember vagy iroda mellett.
De mik azok a dolgok, amelyekre érdemes odafigyelnünk a kiválasztási folyamat során? Hol keresgéljünk? És hogyan találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb könyvelőt?
Sokan csak azután kezdenek lázasan könyvelő szakember után kutatni, miután már elindították a vállalkozásukat. Pedig, bár teljesen logikusnak tűnik, hogy csak az indulás után kezdjünk keresgélni, valójában már azelőtt érdemes konzultálnunk egy szakemberrel, hogy a cégünk ténylegesen létrejött volna.
Miért? Elsősorban azért, mert segítségünkre lehet olyan lényeges kérdésekben, minthogy milyen cégforma a legmegfelelőbb számunkra, valamint milyen adózási formát válasszunk annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabban tudjunk működni. Fontos kérdések ezek, nem kevés pénz múlhat rajtuk, ami egy induló vállalkozás esetében igencsak lényeges szempont.